Excite

5 inspirerende ochtendrituelen

Heb jij 's morgens ook moeite met opstarten? En moet je vaker wel dan niet rennen, omdat je toch weer te lang gelegen hebt, met als gevolg dat je de hele dag als het ware achter jezelf aanloopt? Dan heb je waarschijnlijk niet echt een heel inspirerend ochtendritueel. Daarmee wordt opstaan namelijk een stuk leuker én makkelijker. Wij hebben een aantal leuke suggesties voor je op een rijtje gezet.
    © Getty Images

Kies bewust je eerste gedachte

Wat je denkt wordt werkelijkheid. Dus zorg ervoor dat je je eerste gedachte van de dag bewust kiest. Sta hiervoor eerst eens stil bij wat je doet. Maak je je direct zorgen? Ben je meteen aan het plannen? Dan heeft dat vaak een weerslag op de rest van de dag. Begin liever met een korte mantra of misschien zelfs een gebed. Daarmee zet je de toon voor de ochtend en kalmeer je je gedachten. Een voorbeeld: Wat een mooie dag, ik ga er weer volop van genieten.
    © Getty Images

Visualiseer wat je wilt

Heb jij ook hele dromen, maar merk je dat er soms weken, maanden en jaren voorbij gaan, zonder dat ze werkelijkheid worden? Dan wordt het tijd om eens te visualiseren wat je wilt. En dat hoeft niet eens heel groots te zijn, het kan ook alleen al het visualiseren zijn van de dag die voor je ligt. Als je al een gevoel hebt van wat je wilt gaan doen, is de kans dat je dat ook daadwerkelijk doet een stuk groter.
    © Getty Images

Lees inspirerende materialen

Maak websites als Instagram en Pinterest tot je favorieten en lees regelmatig inspirerende verhalen en citaten. Positieve berichten brengen een bepaalde energie met zich mee en als je deze leest, dan voel je je vaak lichter, blijer en vrijer. Win, win, win dus! Verzamel je favorieten in een boekje dat je altijd bij de hand houdt, voor als je even een dosis positiviteit nodig hebt.
    © Getty Images

Mediteer

Vijf of tien minuten, die kan iedereen wel missen! Begin je dag met mediteren. Het maakt je hoofd leeg, geeft je meer innerlijke rust en zorgt ervoor dat je meer in balans komt. Zelfs een meditatiesessie van vijf minuten kan al een flinke positieve invloed hebben.
    © Getty Images

Beweeg

Ben je niet zo van het stilzitten? Dan kun je er ook voor kiezen om juist 's morgens in beweging te komen. Doe een paar yoga-oefeningen, pak er een serie buikspieroefeningen bij of ga hardlopen. Het is goed voor je lijf én fijn voor je hoofd.
    © Getty Images

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017