Excite

5 tips om ongezonde verleidingen te weerstaan

Als je gezonder wilt eten, dan begint dat bij heldere afspraken met jezelf maken. Bedenk vooraf goed waarom je gezonder wilt eten. Een goede motivatie helpt altijd. En dat betekent bijvoorbeeld ook niet dat je zielig bent als je niet meesnoept met je collega's, maar dat je een verstandige keuze voor jezelf maakt, die jou verder brengt.

Zorg voor een goede voorbereiding

Als je alleen maar ongezonde dingen in huis hebt, is de kans dat je gaat snacken natuurlijk ook een stuk groter. Zorg er daarom voor dat je voldoende in huis hebt om verschillende gezonde maaltijden te maken. Denk ook aan gezonde tussendoortjes, zoals rozijnen, fruit, nootjes, enzovoorts.
    5 tips om ongezonde verleidingen te weerstaan

Zeg gewoon 'nee'

Je hoeft niet altijd 'ja' te zeggen en je mist echt niets als je eens een keer geen taart neemt. Bedenk gewoon voor jezelf dat je 'nee' zegt tegen dat stuk taart, omdat je kiest voor een gezonde levensstijl en dat stuk taart daar niet in past. Lijkt misschien moeilijk, maar het wordt al snel makkelijker!
    5 tips om ongezonde verleidingen te weerstaan

Kies voor ritme en regelmaat

Vast herkenbaar: als je het druk hebt en de regelmaat uit je leven verdwijnt, verdwijnen vaak ook de goede gewoontes. Zorg daarom altijd voor regelmaat. Dit helpt je om je gezonde voedingspatroon vol te houden. Denk aan regelmaat in het eten, maar breng het ook aan in bijvoorbeeld je sporten.

Denk aan je doel!

Blijf je tijdens alle moeilijke momenten focussen op je doel. En vraag je af; is dit nu écht zó lekker, dat het je waard is om er bijvoorbeeld een keer extra voor naar de sportschool te moeten? Of dat je straks het risico loopt niet meer in je favoriete rokje te passen? Vast niet!
    5 tips om ongezonde verleidingen te weerstaan

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017