Excite

Adidas slaat plank mis met Facebook en Twitter-sneakers

Het gebeurt regelmatig dat kledingmerken de samenwerking aangaan met bekende muzikanten, kunstenaars of andere hedendaagse beroemdheden. Adidas pakt het deze keer helemaal anders aan, en speelt in op de populariteit van sociale netwerken. Maar of de schoenen een succes zullen worden, is nog maar de vraag.

De klassieke Adidas Superstar gympen zijn al jaren populair, en prima draagbaar voor bijna elke gelegenheid. De laatste tijd hebben ontwerpers voor het Duitse merk helaas een paar vreselijke missers gemaakt. Zo kwam het sportmerk bijvoorbeeld met de Star Wars collectie, met daarin onder andere Darth Vader Samba-schoenen en een Star Wars Super Yedi-trainingsjack.

De grootste stijlovertreding tot nu toe is echter begaan door Gerry McKay, die dacht dat het een goed idee zou zijn om de klassieke Adidas Superstars uit te brengen in een Facebook en een Twitter-variant. Het was de bedoeling dat er ook een MySpace-sneaker op de markt gebracht zou worden, maar die plannen zijn van de baan.

Voor de social network-fanaten die door middel van hun sneakers duidelijk willen maken wat hun hobby is: de Adidas Facebook Superstar heeft het Facebook-logo op de hak en op de tong. Binnenin de schoen staat de slogan: ‘Facebook is a social utitily that connects you with the people around you’. De Twitter-versie verschijnt in de traditionele kleuren van het sociale netwerk, en heeft het Twitter-vogeltje op de hak.

Afbeelding: Excite.co.uk

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2021