Excite

Afvallen bij de buik

De zomer is er altijd sneller dan je denkt! Met een seizoen vol dunne kleding, strandvakanties en terrasjes wil je er natuurlijk op je best uitzien. Ook begin januari is traditioneel een tijd wanneer we moeite krijgen om de spijkerbroek dicht te doen. Tijd op te gaan afvallen! Beginnende met de buik.

Buikomvang

Niet alleen is je buikomvang de blikvanger van een mooi lichaam, het is ook een indicatie van je gezondheid. Een gezonde buikomvang zorgt namelijk voor een lagere kans op hart- en vaatziekten. Een gezonde buikomvang voor mannen is 94 centimeter en voor vrouwen 80 centimeter. Zit je daar ver boven? Dan is het tijd om wat van dat buikvet te verliezen!

Hormonen

Wanneer mannen aankomen, gaat dat vooral rondom de organen in de buik zitten. Het gevolg is een bierbuik, veroorzaakt door mannelijke hormonen. Deze mannelijke hormonen komen ook voor bij sommige vrouwen, waardoor ook die vrouwen een bierbuik krijgen. Bij sommige dames gaat het vet juist eerder rondom de billen zitten, of bij de borsten. Waar jouw probleemgebieden zitten is afhankelijk van je hormonen.

Af van de bierbuik

Helaas is het niet mogelijk om op één specifiek lichaamsdeel af te vallen. Wil je afvallen bij je buik, dan zul je dus gewoon aan je voeding en beweging moeten werken. Als je al een gezond gewicht hebt, maar je wil een strakkere buik, dan zul je buikspieren moeten trainen. Dit kan met standaard oefeningen zoals sit-ups, maar je kunt je ook aanmelden voor sporten zoals pilates die zich specifiek richten op een strakkere buik. Oefeningen voor de taille werken ook goed: pak een lange stok of bezemsteel, leg die achter je nek over je schouders doe je armen erover. Ga dan op een kruk zitten en zorg voor voldoende ruimte om je heen. Houd je ogen strak op een punt voor je gericht en draai je romp nu met een beheerste beweging van links naar rechts. Doe dit tenminste 5 minuten lang.

Afvallen en voeding

Als je gewicht wilt verliezen zul je vaak je voedingspatroon moeten aanpassen. Eet meer groente en fruit, minder koolhydraten zoals aardappels en pasta, en ga voor kip- en kalkoenvlees. Als je puur volume wilt afvallen rondom je buik, moet je minderen met groente en fruit waar je een opgeblazen gevoel van krijgt, ook allergieën moet je serieus nemen: gluten- of lactose-intolerantie komt vaker voor dan je denkt en kunnen je buik boller maken. Drink ook geen drankjes meer met koolzuur en eet langzaam. Probeer 's avonds na je avondeten ook niet meer te snaaien.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017