Excite

Buikspieroefeningen: Zin in 'n strak buikje?

Gezond leven en regelmatig sporten zijn natuurlijk altijd belangrijk, maar nu het zomer wordt, is het nog veel belangrijker om een mooi strak buikje te hebben. Buikspieroefeningen kunnen je hierbij helpen, maar denk niet dat je er met een paar minuutjes training per dag bent!

Als je te vaak de reclamespotjes ziet, dan ga je er nog in geloven ook: dat er slechts een paar minuten per dag nodig zijn om een mooie, strakke buik tevoorschijn te toveren. De waarheid is helaas een beetje anders, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je de droom van een strakke buik of een sixpack bij voorbaat maar op moet geven! Een aantal goed gekozen buikspieroefeningen helpen je op weg...

Gewoon beginnen kan namelijk nooit kwaad. Begin bijvoorbeeld eens met de redelijk eenvoudige – maar erg pittige! – bench crunch. Hierbij ga je op je rug op de grond liggen en zorg je ervoor dat je onderbenen in een hoek van 90 graden op een bankje of stoel kunnen liggen. Leg je handen op je borst, til je schouderbladen van de grond en probeer je hoofd richting je benen te bewegen. Terwijl je dit doet, trek je je buikspieren strak aan en houd je je rug plat op de grond. Als je deze oefening goed uitvoert, zul je je buikspieren bijna kunnen horen kraken!

Je kunt in principe op ieder moment beginnen met het uitvoeren van buikspieroefeningen. Je zult het resultaat na een paar weken ook al voelen, maar nog niet kunnen zien. Waarom niet? Omdat je nog een vetlaagje op je buik hebt zitten! Buikspieroefeningen zijn namelijk geweldig voor het trainen van je spieren, maar ze zijn niet specifiek bedoeld om vet te verbranden. Als je droomt van een sixpack, zul je naast buikspieroefeningen dus ook gezond moeten eten, veel water moeten eten en actief moeten sporten. Misschien saai, maar wel heel effectief!

Lees hier ons artikel over hoe je te weten kunt komen hoeveel calorieën er in je voedsel zitten

Afbeelding: Flickr

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019