Excite

Blijvend gewichtsverlies: ook jij kan het

Vroeg of laat moeten velen van ons er aan geloven; op dieet tegen het overgewicht. Wanneer het streefgewicht bereikt is, begint vaak de tweede uitdaging: hoe blijf je op gewicht? Hoe kan het toch dat de kilo's er vaak onopgemerkt aanvliegen, maar zo moeilijk kwijt zijn te raken? Ontdek dat blijvend gewichtsverlies ook voor jou een oplossing kan zijn.

Eet gezond

Het belangrijkste om aankomen en afvallen onder controle te houden is kennis van voeding. Gezond eten is iets wat we allemaal willen, maar er zijn maar weinig mensen die zichzelf er ook daadwerkelijk aan houden. Toch moet je, om jojoën te voorkomen, weten wat goed voor je lichaam is. Pas dan zul je de ene dag kunnen compenseren met de andere. Ben je bijvoorbeeld uit eten geweest? Doe de volgende dag rustig aan en geef je lichaam de tijd om alles te verteren. Eet licht verteerbare producten en vermijd vlees en andere dierlijke vetten.

Gezonde keuze?

In de supermarkt kun je vaak kiezen voor producten die volgens de producenten een 'gezonde keuze' zijn. Ze bevatten minder vet en suiker, maar wel vaak alternatieve zoetstoffen of conserveringsmiddelen. Lees dan ook de etiketten voor je een product in je wagentje legt en bedenk wat je in je lichaam stopt. Kun je bijvoorbeeld alle ingrediënten uitspreken? Veel alternatieve suikers zijn tegenwoordig verstopt achter een E-nummer en ook met die kunstmatige zoetmakers zul je ondanks je goede bedoelingen, geen gewichtsverlies bereiken.

Blijf bewegen

Veel mensen hebben tegenwoordig een baan waarbij ze niet veel hoeven te bewegen. Omdat je lichaam wel voldoende in vorm moet blijven, zul je twee tot drie keer per week moeten sporten. Daarnaast is het de bedoeling dat je elke dag een halfuur ik beweging bent. Neem bijvoorbeeld de fiets naar je werk of ga met de trap. Het houdt niet alleen je lichaam in vorm, maar bevordert ook de spijsvertering!

Zorg voor je lichaam

Met de juiste combinatie van beweging en gezond eten kom je een heel eind om je gewichtsverlies blijvend te maken. Om te voorkomen dat je weer aankomt na een lange strijd tegen de kilo's, let je altijd op wat je eet en bedenk of je het de volgende dag wellicht wat rustiger aan moet doen. Of ga een extra blokje om na je avondeten.


Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017