Excite

Op dieet met de low cal low carb methode

Wanneer je kilootjes af wil vallen is de low cal low carb methode een goede manier om dit te bereiken. De low cal low carb methode is een combinatie dieet waarbij je zowel je calorieën inname als je koolhydraten inname beperkt door te letten op voedsel waar beide stoffen in zitten.

Goede en slechte koolhydraten

Tijdens de low cal low carb methode val je af door de inname van zowel calorieën als koolhydraten te verminderen. Dit betekent niet dat je helemaal geen koolhydraten moet eten.

Je blijft de goede koolhydraten innemen en de slechte koolhydraten laat je staan. Slechte koolhydraten zijn diegenen die snel worden verteerd door het lichaam. Slechte koolhydraten zorgen voor een snelle stijging van de glucose in het lichaam en moeten zoveel mogelijk vermeden worden. Slechte koolhydraten zitten bijvoorbeeld in witte rijst, witte pasta's, gekookte wortelen maar ook in honing en wit brood. Goede koolhydraten worden minder snel door het lichaam opgenomen en zitten bijvoorbeeld in zuivel, noten en olijven.

Calorieën beperken

Naast het laten staan van slechte koolhydraten moet je ook je calorieën inname beperken. De bedoeling is dat je uiteindelijk meer calorieën verbrandt dan je inneemt. Pas dan ga je pas afvallen. Omdat dit dieet niet het meest eenvoudige dieet is, is het belangrijk om streng te zijn voor jezelf. Lekkere snacks zoals snoep, maar ook mueslirepen, ontbijtgranen of sapjes waar veel suiker in zit moet opzij worden gezet. Kijk voordat je iets wil drinken of eten eerst op het pak of het voedsel calorierijk is en vervang het dan voor caloriearm eten.

Sporten

Idealiter ga naast het volgen van dit dieet ook fanatieker bewegen. Een half uurtje per dag intensief bewegen doet al wonderen en zal de effecten van het low cal low carb methode alleen maar doen versterken. Hierdoor zul je zien dat de kilootjes er sneller af vliegen en ben je eerder op je ideale gewicht.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017