Excite

Shake en fitness: voor meer spieren en minder calorieën

In veel sportscholen vind je tegenwoordig verschillende soorten fitness-shakes. Deze shakes kan je drinken voor, tijdens of na je fitnesstraining. Wanneer je een shake combineert met een fitnesstraining kan dit zeer effectief zijn voor de training. Door een shake voor de fitnesstraining te drinken, houd je het langer vol en kan je beter sporten. Een shake tijdens het fitness zorgt voor een beter trainingseffect. Verder zorgt een shake ervoor dat je minder spierpijn krijgt. Door een goede shake te drinken tijdens de fitness herstelt het lichaam sneller.

Spierweefsel

De meeste shakes voor fitness zijn zogeheten proteïne-shakes. Deze shakes bevatten eiwitten. In combinatie met sporten zijn eiwitten goed voor je lichaam. Eiwitten zijn namelijk de bouwstoffen voor spierweefsel. De aanmaak van spierweefsel is functioneel voor de effecten van sporten. Spierweefsel bevordert namelijk de verbranding in je lichaam. Tijdens sporten maakt het lichaam insuline aan. En door de insuline nemen de celwanden eiwitten en koolhydraten op.

Calorieverbruik

Indien het doel is meer calorieën te verbruiken, combineer dan een shake met cardiofitness. Hiermee wordt aan de conditie gewerkt wat bevorderlijk is voor de verbranding van calorieën. Met een shake tijdens de cardiofitness houd je de cardio langer vol. Hoe langer je kan sporter hoe meer calorieën er verbruikt worden. Door de shake in te nemen tijdens fitness kan je ook de oefeningen beter uitvoeren. Met de shake worden de fitnessoefeningen intensiever en effectiever gedaan, wat ook weer bevorderlijk is voor het calorieverbruik.

Herstel

Een shake drinken voor fitness zorgt ervoor dat je lichaam gereed is voor de work-out. Niet alleen het sporten gaat je beter af. Daarnaast zorgt een shake ook voor een beter herstel van het lichaam. Een shake voor, tijdens en na fitness vermindert de kans op spierpijn. Hierdoor is het lichaam sneller in staat weer optimaal te bewegen.

Stofwisseling

Drinken van shakes tijdens fitness zorgt er ook voor dat na het sporten calorieën verbranden. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer het lichaam nodig heeft om te verbruiken. Spieren zorgen voor een betere stofwisseling. Eiwitten en koolhydraten worden beter verwerkt door het lichaam. Shakes bestaan daarom vaak uit eiwitten en koolhydraten. Een shake is vaak in de vorm van een poeder gecombineerd met vruchtensap en sojamelk.

Het innemen van een shake voor fitness is niet voor iedereen weggelegd. Laat je goed informeren wanneer je gebruik gaat maken van een shake. Wanneer je een shake goed gebruikt in combinatie met fitness, wordt het beste resultaat op de beste manier bereikt.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017