Excite

Bereik jouw streefgewicht

Nu we van alle kanten belaagd worden met reclames en advertenties over lekker eten, wordt het steeds lastiger om op ons ideale gewicht te blijven. Toch is het van belang om gezond te blijven eten en je niet te laten verleiden door al dat lekkers. Het meest ideale is om je streefgewicht als maatstaf voor een gezond gewicht aan te houden.

Streven naar je streefgewicht

Wanneer je alleen al in de supermarkt loopt, wordt er van alle kanten geprobeerd je te overtuigen om eten te kopen. Twee halen, één betalen zijn veelgehoorde kreten. Maar waarom zou je er twee halen, terwijl je maar trek voor één hebt? Het wordt tegenwoordig steeds lastiger om nee te zeggen tegen al die verleidingen. Zelfs vrienden en familie zullen proberen je vol te stoppen met allerlei lekkers op feestjes of tijdens etentjes. Het is daarom belangrijk om het heft in eigen handen te nemen.

Hoe bereik je je streefgewicht?

Het is streefgewicht is het gezonde gewicht wat bij jouw lichaam hoort. Omdat ieder lichaam anders is, verschillen ook de onderlinge streefgewichten van elkaar. Iemand van 58 kilo zal dikker uitvallen bij een lengte van 1.50 meter dan iemand van 1.70 meter.

Meer sporten, minder eten

Het klinkt cliché maar je streefgewicht bereik je nog altijd met minder eten en meer te sporten. Wanneer je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, zul je sneller afvallen dan wanneer je alleen maar op een stoel achter de computer zit.

Stil het hongergevoel

Probeer daarnaast ook je hongergevoel te overwinnen en minder snel naar de snoeptrommel te graaien. Zo is het algemeen bekend dat je bij een opkomend hongergevoel meteen weg moet lopen uit de keuken en minimaal 30 minuten moet wachten. Vaak is een hongergevoel slechts een opwelling en heb je niet echt trek. Zorg daarom voor afleiding en ga een blokje om.

Eet kleine porties

Andere nuttige afslanktips is het gebruik van kinderbestek en -bordjes. Wanneer je een kinderbordje vol schept, krijg je de illusie dat je een grote portie aan het eten bent. Wanneer je ook nog eens zorgt dat je er net zo lang over doet als over een normale portie, krijg je al gauw het gevoel dat je verzadigd bent. Door je lichaam voor de gek te houden bereik je op een vrij makkelijke manier je streefgewicht.

Afslanken

Het is belangrijk te bedenken dat je, wanneer je wil afslanken tot je streefgewicht, niet als een gek gaat lopen lijnen, maar dit verstandig aanpakt. Het is namelijk de bedoeling dat je op de lange termijn dit gewicht zult houden en niet als een jojo weer aan zult komen. Ga daarom voor verantwoord afvallen eens langs bij een diëtiste en bereik op een gezonde manier je streefgewicht.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017