Excite

Tips bij een hongergevoel

Ben je ook op dieet om zo weer in je bikini te kunnen? Dan zit je nu waarschijnlijk met een rommelend gevoel op je werk. Een knorrende maag is gelukkig geen teken dat je aan het uithongeren bent. Vaak is het een combinatie van hormonen, je bloedsuikerspiegel en samentrekkende spieren. Niets om je zorgen over te maken, maar met deze tips bij een hongergevoel ga je een rommelende maag te lijf.

1. Zit het uit

Een knorrende maag is niet direct een teken dat je lichaam eten nodig heeft. Vaak duurt het zo’n 30 tot 45 minuten. Daarna ben je verlost van de geluiden en het lege gevoel. Het beste wat je kunt doen is je aandacht afleiden. Haal een rondje koffie voor je collega’s of bel een vriendin.

2. Drink voldoende

Het is gemakkelijk om een hongergevoel met dorst te verwarren. Zorg daarom dat je altijd een flesje water op je bureau hebt staan, zodat je continue kunt drinken. Op het moment dat je dorst begint te voelen ben je eigenlijk al te laat.

3. Pittige snacks

Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat je je hersenen kunt laten denken dat je vol zit. Dat doe je door pittige snacks te eten, met gember, currymixen, chili- en cayennepeper. Neem voor de lekkere trek een citroenthee met gember of een blokje pure chocolade met rode peper.

4. Langzaam eten

Wanneer we eten, weten onze hersenen pas na tien minuten dat we ‘vol’ zitten. Een hongergevoel blijft dus altijd langer aan dan werkelijk het geval is. Door langzaam te eten geniet je van iedere hap, overeet je niet en zorgt ervoor dat je minder last hebt van een rommelende maag.

5. Suikervrije kauwgom

Uit onderzoek is gebleken dat suikervrije kauwgom een hongergevoel kan verminderen. Daardoor heb je minder behoefte aan calorieën. Neem een kauwgompje voor en na het eten en je hebt ook nog eens een frisse adem na je lunch.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017