Excite

Trilmachine fitness oefeningen: trillen maar!

Fitness trilplaat?

De geregelde fitnesser kent de trilplaat inmiddels. Het is niets meer of niets minder dan een trilmachine waarop je fitness oefeningen op een leuke en ontspannende manier kunt doen. Zelf hoef je niet te zweten: de trilplaat doet het werk! En daarbij wordt je hele lijf onder handen genomen: buikspieren, bilspieren, rugspieren, armen, benen, voeten, kortom het hele spierstelsel moet er tijdens de oefensessies tegenaan. En dat is nog niet alles: ook voor vetverbranding en massage komen aan bod. Het resultaat moet al na twee weken zichtbaar zijn.

Trilplaats thuis

Ook privé kun je een dergelijke trilmachine aanschaffen. Dan hoef je uiteraard niet meer naar het fitnesscentrum. Je kunt thuis, wanneer het jou past, gaan trillen. Het verdient dan wel aanbeveling om de handleiding goed te lezen.

De basisbeginselen

Beter is toch om je de basisbeginselen door een daartoe gecertificeerde lesgever te laten uitleggen. Je kunt de trilmachine namelijk ook foutief gebruiken. Meer nog: afhankelijk van je fysieke ongemakken zijn er zelfs fitness oefeningen bij die je best niet doet op een trilmachine. Dat moet je dus wel weten! Want de trilplaat zorgt ervoor dat je spieren samentrekken. En elke houding die je aanneemt, heeft een ander effect op je lichaam.

De basishouding is de eerste stap van je fitness oefeningen. We leggen ze even uit: je gaat met beide voeten op heupbreedte op de trilplaat staan. De knieën zijn bij deze oefening licht gebogen. Hou je rug recht (niet makkelijk). Het lichaamsgewicht op de voorvoeten. Als je deze fitness oefening als vertrekpunt goed uitvoert, zou je al meteen een zekere spanning moeten voelen in de scheenbenen, bovenbenen, billen en rugspieren.

Veel plezier!

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017