Excite

Trilplaat fitness oefeningen: effectief voor de spieren

Met de trilplaat fitness oefeningen doen, werd eind jaren '90 gepresenteerd. Trilplaat oefeningen zijn een snelle en effectieve manier om een betere conditie te krijgen, in vorm te komen en af te vallen.

Oefeningen

Met de trilplaat fitness oefeningen worden de spieren door de trillingen gestimuleerd. De oefeningen doe je tien tot vijftien minuten op een dag. Dus je bent er niet veel tijd aan kwijt. De trilplaat fitness oefeningen pakken alle spiergroepen aan. Per spiergroep zijn gepaste oefeningen en houdingen te vinden voor op de trilplaat. Door de soepele en ritmische trilplaat oefeningen trekken de spieren 30 tot 50 keer per seconden samen. Aangeraden wordt de oefeningen niet te lang achter elkaar te doen. De oefening per houding en/of spiergroep kunnen 30 tot 60 seconden gedaan worden. Voor een snel en gewenst resultaat moet je 2 tot 3 keer per week de trilplaat fitness oefeningen doen.

De juiste trilplaat fitness oefeningen zijn verkrijgbaar bij de sportschool en ook op internet. Wanneer je op de sportschool gebruik maakt van de trilplaat, krijg je daar meestal een overzicht van de juiste oefeningen. Op internet kan je op verschillende sites en forums de trilplaat oefeningen vinden die jij zoekt.

Resultaat

De vibraties van de trilplaat zorgen voor meer spierkracht. De spieren worden gestimuleerd en aangespannen tijdens de oefeningen. Daarnaast zorgt het voor meer uithoudingsvermogen, flexibiliteit en bewegingsbereik. De trilplaat oefeningen zijn tevens bevorderlijk voor een gezonde bloedsomloop en sterkere botten. De trilplaatoefeningen dragen bij aan gewichtsverlies en een strakker lichaam.

Let op

Trilplaat fitness oefeningen zijn niet voor iedereen geschikt. Zorg ervoor dat de instructeur goed op de hoogte is van je medische conditie, voordat je de trilplaatoefeningen gaat doen. Wanneer je een medische aandoening hebt, informeer altijd met je specialist of huisarts of de trilplaat fitness oefeningen geschikt voor jou zijn. Dit geldt onder andere voor zwangere vrouwen, mensen met trombose, hart- en vaatklachten en gewrichtsaandoeningen. Daarnaast moet je ook uitkijken als je net een operatie, infectie of ontsteking hebt of hebt gehad. Ook mensen met implantaten (in knieën of heupen, of pacemakers, etc.) mogen niet zomaar op de trilplaat gaan staan.

De trilplaat fitness oefeningen worden niet alleen gedaan voor een betere conditie en om af te vallen. Ook mensen die revalideren of herstellen van blessures kunnen de trilplaat fitness oefeningen doen. Uiteraard wel met de juiste begeleiding.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017