Excite

Weight Watchers en McDonald’s: twee handen op één buik

Weight Watchers en McDonald’s gaan met elkaar in zee in Nieuw-Zeeland. Ze hebben net een partnership afgesloten. Voor sommigen is het een duivels pact, voor anderen een zegen. Moeten we nu op zoek naar nieuwe schuldigen voor ons buikje? De meningen zijn verdeeld.

Uitgewerkte menu’s ter waarde van 6,5 punten
Dit nogal onverwachte partnership levert drie nieuwe menu’s op en alle drie krijgen ze een Weight Watchers-logo. De Nieuw-Zeelanders hebben de keuze uit Chicken McNuggets, de Filet-O-Fish of een kippenwrap. Ze krijgen hierbij een salade en een suikervrij drankje. Het hele menu zou goed zijn voor 6,5 punten. Een volwassene mag niet meer dan 40 punten per dag bijeensprokkelen. De gerechten worden alvast voorgesteld als een aangename manier om gewicht te verliezen.

Gezond of niet?
Niet iedereen is even blij met samenwerking tussen McDonald's en Weight Watchers. Er borrelt hier en daar ongenoegen op bij de diëtisten en de mensen die de bestrijding van overgewicht hoog in het vaandel dragen. Achter het gezonde plaatje van de nieuwe menu’s zouden nog meer dan genoeg vetten en zout schuilen. Bovendien wijzen ze erop dat men in het algemeen niet naar een fastfoodrestaurant gaat om af te vallen.

McDonald’s beweert met het initiatief te willen aantonen dat mensen op dieet, hun doel ook kunnen bereiken door van het leven te genieten. Hoe het ook zij. De fastfoodketen heeft weer de nodige dosis publiciteit op zak voor deze maand. En lijkt nu, na de groene, ook de gezonde kaart te willen trekken. Vallen de Nieuw-Zeelanders massaal voor het Weight Watchers menu? We zullen zien, die McFlurry ziet er nog altijd even lekker uit.

Afbeelding: Excite France

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2020