Excite

Zo krijg je een platte buik

Een strakke spijkerbroek of zwembandjes boven je ondergoed zijn slechts twee signalen dat je buik niet zo plat is als hij zou kunnen zijn. Een platte buik is voor veel mensen niet meer dan een droom, maar met deze tips helpen wij je alvast een eind in de goede richting. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen is een platte buik ook voor jou weggelegd.

Goede houding

De beste manier om optisch een platte buik te krijgen, is door de hele dag door je buikspieren aan te spannen. Probeer het gevoel na te bootsen alsof je in een te strakke spijkerbroek zit: verklein je taille en span je buikspieren aan. De meeste mensen laten hun buikspieren ‘hangen’ gedurende de dag, waardoor de buik vanzelf uitzet. voor een extra workout achter je bureau trek je een paar keer per dag je navel zo ver mogelijk in richting je ruggengraat. Hou dit dan twintig tot dertig seconden vast.

Buikvet verminderen

Stop met de droom dat je buikvet vanzelf verdwijnt, want de enige manier is door flink te gaan trainen. Vraag in je sportschool op een programma met veel cardio-oefeningen om zo veel vet te verbranden. Rennen, fietsen, zwemmen zijn allemaal goede sporten die je hartslag te verhogen en zo je buikvet te verminderen.

Goed slapen

Voldoende rust nemen is belangrijk voor je lichaam. Je spieren kunnen zich herstellen en je bouwt weer energie op voor de volgende dag. Ook zorgt goed slapen voor minder stress. Verschillend wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen een hoge mate van stress reden is dat veel mensen aankomen. Voldoende nachtrust kan dit deels voorkomen.

Zorg voor het juiste dieet

Voor een platte buik moet je gezond eten. Dat klinkt natuurlijk als een open deur, maar het helpt echt. Probeer vet eten te vervangen door eiwitrijke voeding zoals kip of andere proteïnen. Verse groenten zijn ook goed voor je lichaam. Vermijd koolhydraten en koolzuurrijke dranken, welke je buik kunnen opzetten.

Train je buikspieren

In de ideale wereld hadden we allemaal een platte buik, maar helaas moet er hard voor gewerkt worden. Probeer iedere dag een set langzame sit-ups te doen, waarbij je goed let op je houding. Schouders horen naar achteren en van de grond, de kin naar het plafond en buikspieren aangespannen. Wil je je hele core strakker maken? Combineer dan sit-ups met push-ups en oefen ‘planks.’ Ga hiervoor plat op de grond liggen en steun op je ellebogen en onderarmen, terwijl je balanceert op je tenen. Hou je lichaam in een rechte lijn van de grond af. Herhaal de oefening vijf keer één minuut lang. Met deze oefening wordt je hele bovenlichaam strakker.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2018