Excite

Zo word je uitgeslapen wakker

Heb je moeite met opstaan ’s ochtends? Je bent niet de enige. Veel mensen komen maar moeilijk op gang in de ochtend, zeker tijdens donkere winterdagen. Heb je genoeg van tien keer snoozen en schelden op je wekker? Met deze tips sta je binnenkort bij het eerste geluid naast je bed.

Verduisteringsgordijnen

Waarom zou je het jezelf nog moeilijker maken om wakker te worden. Laat het zonlicht toe in je slaapkamer door verduisteringsgordijnen te vervangen door gordijnen die het licht binnenlaten. Zo word je op een natuurlijke manier wakker. Bovendien zorgt zonlicht ervoor dat je hersens beter op gang komen, waardoor het minder moeite kost om te ontwaken. Is het nog te donker buiten? Misschien helpt dan een Philips Ambilight.

Vroeger naar bed

Het klinkt als een open deur, maar vroeger naar bed zorgt dat je beter uitgerust wakker wordt. Zelfs dagelijks een halfuurtje eerder naar bed kan al een hele verandering zijn.

Goede wekker

Een goede wekker kan ervoor zorgen dat je niet meteen weer in slaap valt. Zo zijn er speciale wekkers waarbij je eerst een kleine puzzel moet oplossen om je hersens op gang te helpen. Een hard en schel geluid zorgt er zeker voor dat je zo snel mogelijk je bed uit wil om je wekker uit te zetten. Je kunt ook kiezen voor je favoriete dansmuziek of een nummer dat je afschuwelijk vindt. Leg je wekker eventueel aan de andere kant van je slaapkamer, zodat je gedwongen wordt om je bed uit te komen.

Warme douche

In plaats van je nog even om te draaien, kun je ook fijn wakker worden onder een warme douche. Door het warme water voel je je bovendien vaak een stuk energieker. Zet eventueel een muziekje op, in de badkamer, zodat je extra opgepept wordt.

Eet een goed ontbijt

’s Ochtends ontbijten is erg gezond. Het zorgt ervoor dat je spijsvertering op gang komt waardoor je gemakkelijker wakker wordt en wakker blijft. Bovendien heb je de rest van de dag veel meer energie, zodat je niet de hele ochtend aan koffie en je warme bed denkt. Een goed ontbijt zorgt er eveneens voor dat je later op de dag minder behoefte hebt aan zoetigheid of andere snacks. Probeer het eens een week en je zult het verschil merken.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017